آرامآرام، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

سفر به دنیای آرام

تاوان اشتباه

1392/3/18 0:04
نویسنده : ویدا
556 بازدید
اشتراک گذاری

چند هفته پیش وقتی با چند تا از دوستانمون رفته بودیم باغ پرندگان مرتکبِ خطایی شدم نابخشودنی ،باشد که خداوند مرا ببخشد و بیامرزد!!!

از اونجایی که بچه ها آیینه تمام نمای والدینشون هستند، تصمیم گرفتم اشتباهم رو به نوعی جبران کنم، حالا قصه چی بود...

 

به همراه چند نفر از دوستانم و بچه هاشون رفته بودیم باغ پرندگان، چند ساعتی اونجا بودیم وحسابی خسته، زمان برگشتن که رسید آرام دلش نمی خواست که برگردیم و دوست داشت بیشتر اونجا بمونه من برای اینکه آرام رو با چیزی سرگرم کنم تا موندن رو فراموش کنه شاخه ای  از یه درخت کندم و دادم دستِ آرام!!!

 کلی عذاب وجدان داشتم از اینکه شاخۀ اون درخت رو شکسته بودم و بیشتر از اون شرمنده بودم به خاطرِ اینکه جلوی چشمای آرام و دوستاش این کارو کردم.

 اون شب طوری که آرام بشنوه به مامانم گفتم؛ من خیلی ناراحتم آخه امروز یه کار اشتباه کردم، امروز به یه درخت صدمه زدم.مامانم گفت؛ حالا می خوایی چی کار کنی؟ گفتم؛ فردا می خوام یه درخت بکارم، اینطوری اشتباهم رو جبران می کنم و آرام رو به من گفت؛ منم می تونم کمک کنم؟ بهش گفتم حتما" خیلی خوشحال می شم اگه اینکار رو بکنیقلب

فردای اون روز نشد که درخت بکاریم اما تو هفته ای که گذشت پروژۀ درختکاریمون انجام شد. با نظرِ آرام تصمیم گرفتیم درختِ گیلاس بکاریم و در جایی بکاریم که بتونیم بزرگ شدن و ثمر دادنش رو ببینیم.

 

آرام و رادین خودشون بیل رو آوردن تا کمی مسئولیت پذیری رو در اونها تقویت کنیم ( سلام مسیحا)، البته خوب بیلش یه خورده سنگین بود باید بهشون کمک می کردیم.

و من عاشقِ اون مدلِ بیل زدنتم نازنینم

بیل انقدر سنگین بود که به تکه گلدانِ شکسته ای رضایت داد آرامِ جان تا خاک ها رو بریزه پای درختِ گیلاسمون.

 

و انقدر همه چیز دست به دستِ  هم داد تا ما تاوانِ اشتباهمون رو بپردازیم که آسمون هم درست وقتی می خواستیم پای درختمون آب بریزم بر ما و درختمون بارید.

 

درختِ گیلاسمون 3 ساله بود، گمونم سالِ دیگه همین موقع ثمر بده. دلم می خواد آرام بیشتر این ماجرای درخت کاشتن رو به خاطر بیاره تا اون شکستنِ شاخۀ درخت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

خاله ندا
18 خرداد 92 0:57
تو فوق العاده هستى ويدا


واقعا" اینطوری فکر می کنی؟
الهه مامان یسنا
19 خرداد 92 11:20
کارت عالی بود ویدا جون آفرین... دست مریزاد


مرسی الهه جون
شیما مامان شاهین کوچولو
19 خرداد 92 12:04
آفرین مامان آرام. کارت درسته


خواهش می کنم دوستم
مامان نیروانا
20 خرداد 92 14:45
منم معتقدم تو فوق العاده ای عزیزم، هزار آفرین. قطعاً آرام این حرکت بزرگ تو رو به خاطر میسپاره. فدای دل دریاییِ جفتتون


نظر لطفتِ امیدوارم اینطوری باشه که می گی
لیلا
22 خرداد 92 18:39
باحال بود خیلی خوبی که فکر تاوان اشتباه رو کردی
mamanjon
24 خرداد 92 0:07
lخاله مریم
28 خرداد 92 16:10