آرامآرام، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

سفر به دنیای آرام

دنیای دوست داشتنی من

1391/8/22 0:30
نویسنده : ویدا
561 بازدید
اشتراک گذاری

همیشه قبل از خواب باید یه دو جین کتاب برای آرام بخونم تا خوابش ببره. یکی از کتابهایی که تازگی ها براش خریدم و خیلی خیلی دوستشون داره مجموعه هشت جلدی " دنیای دوست داشتنی من" از تاد پار انتشارات شهر قلم هست . من چون همه هشت جلدش موجود نبود فقط چند جلدش رو خریدم.

کتاب صلح و زمین خیلی مورد توجه آرامِ و یکی از کتابهای ثابتِ هر شبِ که باید بخونیم.

حالا چیزی که باعث شد راجع به این مجموعه بنویسم اینه که آرام این روزها همش داره جمله های این کتاب رو توی بازیها و اتفاقات  روزمره تعمیم می ده, چطوری؟ الان می گم:

- وقتی می ریم بیرون توی خیابون حتما" باید آشغال ها رو توی سطل آشغال بندازه و به من می گه مامان صحل ( صلح ) یعنی آشغال توی خیابون نریزیم!!!

- در یخچال رو زود می بنده و می گه در رو می بندیم تا انرژی هدر نره!!!

- توی حموم به من می گه مامان زود آب رو ببند باید صرفه جویی بشه!!!

- یه اتفاق جالبی که در این رابطه افتاد این بود که کنار دریا داشت گوش ماهی و حلزون هایی رو که جمع کرده بود می انداخت توی دریا بعد رو به من گفت مامان فهد( فقط) باید حلزون بندازم که دریا آلوده نشه؟!!!

- یه بار ناگهان دلش خواست منو بغل کنه و گفت مامان بیا صحل( صلح) کنیم!!!

و جمله بامزه اش هم اینه که باید از زمین مراقبت کنیم که نشکنه!!!

 

برای آرام

آرام نازنینم, می دونم که درک مفهوم صلح و عشقِ بی قید و شرط , الان برات خیلی زوده اما از صمیم قلب آرزو می کنم که تلاشم برای پرورش ابعاد عاطفیِ شخصیتِ تو ازت یه آدم صلح طلب بسازه!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

lمریم
22 آبان 91 8:10
من به شما افتخار می کنم مخصوصا تو ویدای عزیزکه چنین دلسوزانه برای پرورش دلبندت وقت و انرزی می گذاری


شما به من لطف دارید, ولی خودم اینطوری فکر نمی کنم, همیشه فکر می کنم دارم کم کاری می کنم!
maman joon jaleh
23 آبان 91 0:06
خاله ندا
1 آذر 91 0:08
تو بى نظىرى. وىدا


نظر لطفته عزیزم ولی اینطوری ها هم که فکر می کنی نیست!
لیلا
18 آذر 91 22:55
این جملشو من هم خیلی دوست دارم باید از زمین مراقبت کنیم که نشکنهhttp://www.niniweblog.com/images/smilies/smile%20(0).gif