آرامآرام، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

سفر به دنیای آرام

زبان اینکایی!

1391/8/8 1:00
نویسنده : ویدا
295 بازدید
اشتراک گذاری

چند وقته آرام زمان بازی یا وقتی می خواد شیطونی کنه به زبون اختراعی خودش صحبت می کنه, زبان اینکایی! البته این اسمیه که من واسش انتخاب کردم آخه وقتی زبونش عوض می شه فقط  " ک" می شنوی مثلا" وقتی می خواد بگه بیا اینجا می گه " بیکا اینکا" یا مثلا" وقتی می خواد بگه غذا می خورم می گه " غکا می کوکم"

زبان مورد نظر هیچ قاعده خاصی نداره و هر دفعه یه تغییر جدید توش پیدا می شه تازه انحصاری هم هست, وقتی همراهیش می کنم و من هم شروع می کنم به زبون اینکایی باهاش حرف می زنم فوری به زبان شیوای فارسی صحبت می کنه!

گاهی وقتها هم به یه زبون دیگه حرف می زنه و یه واژه ها یا کلمه هایی به کار می بره که فقط خودش می تونه بگه, در این مواقع اما دلش می خواد یکی همراهیش کنه مثلا" با پسر عمه اش رادین خیلی به این زبون حرف می زنند!

 

بعد نوشت!

راستش به کار بردن واژه اینکا کاملا" تصادفی بود ولی به نظرم یه جایی قبلا" شنیده بودم این اسمو, بنا بر این سرچ کردم دیدم بله اینکا اسم یه امپراطوری قدیمی در پرو بوده و من احتمالا" تو یه مستند به نام فرازمینی ها شنیده بودمش.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مریم
8 آبان 91 14:33
منو یاد قبیله های سرخ پوستی میندازه