آرامآرام، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

سفر به دنیای آرام

جزیرۀ هرمز

1391/11/30 0:44
نویسنده : ویدا
480 بازدید
اشتراک گذاری

چند سالی بود که دلم می خواست برم به این جزیره تا از سواحلِ بکرش لذت ببرم ، وقتی برای اولین بار بزرگترین فرش خاکی در دنیا دراین جزیره طراحی و اجرا شد اشتیاقم برای رفتن به اونجا بیشتر هم شد تا اینکه امسال وقتی شنیدم جمعه از چهارمین فرش خاکی رونمایی می کنند عزمم رو جزم کردم و به همراهِ دوستم و آرام و ویانا عازم این جزیره شدیم.

مز

داستان این فرشِ خاکی اینه که یه گروهی به نام گروه هنرِ نوِ هرمز با الهام از اسطوره های خاص استان هرمزگان این فرش های خاکی رو طراحی می کنن که از 12 طیف رنگیِ خاکِ موجود در جزیرۀ هرمز در این طراحی به کار برده شده.

اسطورۀ امسال (که چهارمین سالِ اجرای این طرح هست) مِلمِداس انتخاب شده بود. مِلمِداس موجودی است افسانه ای که تا کمر در هیبتِ زنی زیبارو و اغواگر ظاهر می شه و از کمر به پایین پاهای داس مانندی داره و ظاهرا" می ره سراغ دریا نوردا، حالا چرا ؟ منم نفهمیدم راستشو بخوایین.

در ادامۀ مطلب هم شاهدِ ساخت فرشِ خاکی به دستانِ هنرمندِ آرام و ویانا خواهید بود

 

از آرام پرسیدم داری چی کار می کنی؟ گفت دارم فرش درست می کنم، اون فرش ( اشاره به فرشِ اصلی) رو هم من درست کردمتعجب!!!

و ملت هم محو تماشای این دو تا هنرمندِ کوچولوی بی بدیل شده بودن و تِپ تِپ عکس می گرفتن ازشون

 

در مجموع سفر خوبی بود، دلم می خواست با تجهیزاتِ کامل می رفتم و بیشتر می موندم تا آرام از اونجا سیر بشه، وقتی داشتیم بر می گشتیم آرام همش می گفت نریم، من دلم نمی خواد بیام خونه.

انرژیِ خوبی داشت و ساحل ِفوق العاده زیبا و بِکر و اون فرشِ زیبا که دست سازنده هاش واقعا" طلا یه جلوۀ خاصی داده بود بهش، ... حتما" دوباره می رم.

 

پ.ن.عکسهای مفصل تر رو می تونید اییییییییینجا و اینجا ببینید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

سارا مامان آرام
28 بهمن 91 11:13
چقدر جالبه

عزیزم نگاه اینا رو ؛ چه توی خاک ولو شدن و برای خودشون بازی میکنن


نمی دونی با چه ترفندی از تو خاک جمعشون کردیم ول نمی کردن این خاک رو از بس که خوش گذشته بود بهشون
لیلا
28 بهمن 91 11:31
به بچه ها خیلی خوش گذشت


به خودمون هم خوش گذشت، نه؟!!!
الی مامان
28 بهمن 91 12:23
جای ما هم خیلی خالی بوده ...
خیلی خوش بگذره


جای شما که خیلی خیلی زیاد خالی بود، چه پستی می نوشتی اگه بودی!
مامان نیروانا
28 بهمن 91 14:10
چقدر بدیعه ویداجون! چقدر خوبه که به هم آگاهی میدیم. من کلی از دیدن این پست تو که به همچین ایده ی نابی پرداخته لذت بردم. عشق مناطق ناشناخته ی سرزمینمم، خصوصاً که اینجوری شناسونده بشن. دلم ساحل آروم و جزیره ی بکر خواست.
توی گوگل سرچ کردم تا عکسهای بیشتری خصوصاً از خود ملمداس که توی فرش به تصویر کشیده شده ببینم. باافتخار بسیار این عکس آرام و ویانا رو دیدم که از خبرگزاری ایسنا مخابره شده. خیلی حال کردم ویدا جون. بهت تبریک میگم.

http://www.hormozgannews.com/Pages/News-6202.html


هرمز واقعا" خیلی بکره، سکوتش که خیلی عجیبه، می دونی خیلی انرژیِ خوبی داره. پیشنهاد می کنم هرمز رو تو لیستِ برنامۀ سفرهات بزاری.
و بابت لینکت ممنون به ادامه مطلب اضافه کردم
سمیرا،مامان آریامهر
28 بهمن 91 22:27
سلام عزیزم آریامهری توی مسابقه ی زیباترین کودک نی نی وبلاگ شرکت کرده و برای برنده شدن به رایتون نیاز داریم http://shahrekhatere.niniweblog.com/post10.php اینم آدرسشه ممنون میشم اگه لطف کنید و به کد 509 آریامهر عبداله زاده رای بدین
مامان یسنا
28 بهمن 91 23:36
چقدر عالی که امسال همت کردین و رفتین و کلی خاطره و تجربه های خوب به دست آوردین. مرسی که ما رو هم شریک کردین. بسیار لذت بردم از این صحنه های قشنگ


خواهش می کنم خوشحالم که لذت بردید.
زینب
1 اسفند 91 21:19
خیلی جالب بود عزیزم ما هم این هفته همه اش تعریف این جزیره رو شنیدیم شاید عید بریم.


حتما" خبرم کنید چون خیلی دلم می خواد که شما و دیانای عزیزم رو ببینم، فرش خاکی اگه تا عید بارون نیاد همچنان دیدنی خواهد بود.

البته دیروز بارون اومد یادم نبود!!!